Kadra

Dyrektor Szkoły Muzycznej I stopnia w Bobowej

 mgr Robert Gryzik – nauczyciel skrzypiec

 

Kadra Pedagogiczna Szkoły Muzycznej I stopnia w Bobowej

 

Fortepian

Jarosław Jóźwicki  mgr Jarosław Jóźwicki – nauczyciel fortepianu

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach oraz Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi; uczestnik Międzynarodowych Mistrzowskich Kursów Pianistycznych w Dusznikach Zdroju w klasie G. Kurzyńskiego, Ph. Giusiano oraz licznych seminariów i warsztatów fortepianowych w klasie m. in. E. Tarnawskiej, A. Wesołowskiej- Firlej, J. Sterczyńskiego, A. Jasińskiego. W swojej karierze artystycznej współpracował z Filharmonią Śląską im. H. M. Góreckiego, AKSON Studio przy produkcji TVP Czas honoru, koncertował podczas katowickich Nocy w muzeum oraz Festiwalu Muzyki Nowej pod patronatem K. Pendereckiego w Würzburgu. W 2015 roku otrzymał wyróżnienie dla akompaniatora na V Międzywojewódzkim Konkursie Wykonawstwa Utworu Kompozytora Polskiego w Kutnie, w 2017 wyróżnienie dla pianisty-akompaniatora na Regionalnych Przesłuchaniach CEA. Doświadczenie zdobywał w szkołach muzycznych w Zabrzu, Gostyninie, Gąbinie, Zduńskiej Woli, Korzennej i Bobowej oraz na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi; jako pedagog regularnie doskonalił się w Centrum Edukacji Nauczycieli Szkół.

mgr Andrzej Miedza - nauczyciel fortepianu

mgr Justyna Suk - nauczyciel fortepianu

mgr Nataliia Terekh – nauczyciel fortepianu dodatkowego oraz akompaniamentu

zdjęcie Magdalena Zębala

 

  mgr Magdalena Zębala - nauczyciel fortepianu

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat w PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Gorlicach pod kierunkiem pani Jadwigi Zagórskiej, a następnie pani Krystyny Wal. Swoją edukację muzyczną kontynuowała w POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie pod okiem pani Anny Nowak-Dańdy. W 2017 roku ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. AM dr hab. Anny Góreckiej z oceną bardzo dobry. Brała udział w ogólnopolskich oraz międzynarodowych przeglądach, przesłuchaniach i konkursach pianistycznych, takich jak: XVIII Małopolski Przegląd uczniów klas fortepianu Szkół Muzycznych I stopnia w Krynicy (nagroda I stopnia, 2006), Ogólnopolski Konkurs Młodych Instrumentalistów w Jaśle (wyróżnienie, 2006), XIV Mazowieckie Przesłuchania Chopinowskie w Sochaczewie (2006), XIII Spotkania Młodych Mistrzów Klawiatury w ramach projektu Fryderyk Chopin poeta i malarz dźwięków w Krakowie (wyróżnienie, 2010), III Konkurs Pianistyczny im. Ireny Rolanowskiej w Krakowie (III miejsce, 2010), III Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. M. Moszkowskiego „Per aspera ad astra” w Kielcach (2009), XVII Międzynarodowy Konkurs Muzyczny w Gioja del Colle (Włochy, 2014). W 2011 roku otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Swe umiejętności artystyczne doskonaliła podczas warsztatów pianistycznych prowadzonych przez profesorów takich jak: Andrzej Jasiński, Ivo Kahanek, Anna Malikova, Piotr Paleczny, Zbigniew Raubo, Wojciech Świtała, Aleksiej Orłowiecki, czy też Edna Golandsky. Ma na swoim koncie liczne występy solowe, kameralne, a także z orkiestrą podczas koncertów, odbywających się w kraju, jak i za granicą (Francja, Bułgaria). Obecnie prowadzi działalność koncertową oraz pedagogiczną.

 

Skrzypce i wiolonczela

zdjęcie do życiorysu

   

   mgr Anna Jóźwicka - nauczyciel wiolonczeli

Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 7 lat w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II Stopnia w Tarnowie w klasie mgr Bogdana Kołodziejczyka następnie u mgr Magdaleny Sikory. Brała udział w licznych koncertach z  kwartetem smyczkowym m.in. w Kąśnej Dolnej w ramach cyklu „Estrada Młodych”, w Tarnowskim Ratuszu, Sali Lustrzanej oraz Urzędzie Miasta Tarnowa. Kwartet ten zajął  III miejsce na Przesłuchaniach Centrum Edukacji Artystycznej w roku szkolnym 2010/2011. Już wtedy objawiała się jej ogromna fascynacja muzyką kameralną, która pogłębiała się w trakcie trwania studiów. Podczas swojej edukacji artystycznej na Akademii  Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi wielokrotnie występowała w składach kameralnych na „Wieczorach muzycznych” oraz „Estradach młodych” organizowanych przez uczelnię. W roku 2016 miała również przyjemność zagrać na koncercie katedry kameralistyki „Najlepsi z najlepszych”. Brała również udział w warsztatach wiolonczelowych m. in. z prof. Michaelem Flaksmanem, prof. Ole-Eirik Ree oraz kameralnych warsztatach prof. Anny Prabuckiej- Firlej. Niejednokrotnie współpracowała przy projektach z Filharmonią Łódzką. Studia magisterskie zakończyła w roku 2017 pod kierunkiem dr Roberta Fendera. Od 2016 roku prowadzi klasę wiolonczeli w Szkołach Muzycznych I stopnia w Bobowej i Korzennej.

 

mgr Natalia Ogorzelska - nauczyciel skrzypiec

mgr Aleksandra Rytwińska - nauczyciel skrzypiec

mgr Bartosz Życzyński – nauczyciel skrzypiec

Instrumenty dęte

mgr Andrij Drażnycia - nauczyciel fletu

mgr Dariusz Pabis – nauczyciel klarnetu

mgr Dawid Pliskowski – nauczyciel saksofonu

mgr Artur Tokarczyk – nauczyciel trąbki

mgr Tatiana Walisiak - nauczyciel fletu

mgr Marzena Zaremba-Jasiurkowska – nauczyciel fletu

Edukację muzyczną rozpoczęła w PSM im. F. Chopina w Nowym Sączu pod kierunkiem Katarzyny Kierzkowskiej. Następnie kontynuowała  ją u Ewy Dębskiej. Obecnie absolwentka studiów magisterskich na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie fletu prof. Barbary Świątek-Żelazny. Ma doświadczenie solowe, kameralne jak i orkiestrowe. Współpracowała z krakowską orkiestrą festiwalową CoRda Cracovia. Aktualnie uczestniczy czynnie w różnorodnych projektach kameralnych. Prowadzi klasę fletu w  Szkole Muzycznej I stopnia w Bobowej i Szkole Muzycznej I stopnia w Korzennej.

 

Akordeon

20690260_1398119350243362_7438147128347179728_o

  mgr Karol Grzeszczuk – nauczyciel akordeonu

Naukę gry na akordeonie rozpoczął w PSM I stopnia w Gorlicach pod kierunkiem Henryka Rąpały. Edukację muzyczną kontynuował u Marka Hnatkiewicza w PSM II stopnia w Nowym Sączu. W 2014 roku ukończył studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. zw. Joachima Pichury oraz dra Piotra Chołołowicza uzyskując ocenę celującą. W 2017 roku ukończył studia doktoranckie w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie akordeonu dra hab. Marka Andryska. Jest laureatem konkursów muzycznych, występując zarówno w kategoriach solowych jak i kameralnych. Do najważniejszych osiągnięć należą: Wyróżnienie (V miejsce) na XI Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym (Przemyśl 2013) – prestiżowym festiwalu odbywającym się w cyklu czteroletnim, Wyróżnienie na XVIII Międzynarodowych Spotkaniach Akordeonowych w Sanoku (2014), III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Chełmie w kategorii zespołów kameralnych (2011), III miejsce na IX Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych (2009), VI miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Lublinie (2008), Wyróżnienie na XII Mławskim Festiwalu Akordeonowym (2006), Wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Chełmie (2006), Wyróżnienie na V Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Popradzie (Słowacja, 2007), III miejsce na XIV Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych w kategorii zespołów kameralnych (2011). Posiada bogaty repertuar solowy i kameralny. Specjalizuje się w wykonawstwie współczesnej literatury akordeonowej, często sięgając po nieznane w Polsce dzieła kompozytorów zagranicznych. Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując w duecie akordeonowym Duo Specto oraz w kwintecie TangoStan Quintet. Występował na wielu festiwalach w Polsce oraz za granicą, grając m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Katowicach czy sali koncertowej Aula Nova w Poznaniu. Swoje umiejętności kształcił na kursach mistrzowskich pod okiem wybitnych pedagogów m.in.: Jurij Szyszkin, Volodymyr Runczak, Klaudiusz Baran, Michał Moc. Współpracuje między innymi z IPiUM Silesia oraz Filharmonią Śląską. Oprócz działalności koncertowej prowadzi działalność pedagogiczną.

Gitara

Wojciech Gurgul fot. Maria Jarzyna

  mgr Wojciech Gurgul – nauczyciel gitary

Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie gitary Joanny Rudnickiej oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie gitary prof. Aliny Gruszki. W działalności koncertowej skupia się głównie na kameralistyce, będąc m.in. członkiem Śląskiego Oktetu Gitarowego, z którym występował na festiwalach w Polsce, Austrii, Serbii, Czechach i na Słowacji. Miłośnik muzyki nowej, dokonał prawykonań utworów m.in. Jerzego Bauera, Petera Scartabella, Jana Edmunda Jurkowskiego czy Jana Kasprzyka. Oprócz tego prowadzi prelekcje poświęcone literaturze gitarowej na festiwalach i konkursach w całej Polsce, zajmuje się działalnością organizatorską (inicjator Tuchowskich Kameraliów Gitarowych, kierownik konkursu w ramach Śląskiej Jesieni Gitarowej) oraz dziennikarską (redaktor naczelny kwartalnika miłośników gitary klasycznej „Sześć Strun Świata”).

lic. Grzegorz Kłak – nauczyciel gitary

164649_1390729661147765_5391361493661435222_n

   

   mgr Damian Król – nauczyciel gitary

Absolwent Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Jana Paterka. Aktualnie student Uzupełniających Studiów Magisterskich na tej samej uczelni. Za młodu grywał w rockowych kapelach, później całkowicie oddał się gitarze klasycznej. Swój warsztat szkolił pod okiem licznych gitarzystów z kraju i zagranicy m.in. u Marco Tamayo, Marka Pasiecznego, Tomasza Zawieruchy, Mathew Slotkina i Domenico Ascione. Występował solistycznie i w zespołach w Poznaniu, Trójmieście, a także w Belgii (Olen) i w Niemczech (Bremen). Najważniejsze w muzyce jest dla niego szczerze wyrażona ekspresja.

olek

   mgr Aleksander Manasterski – nauczyciel gitary

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, przez rok studiował także na Janáčkova Akademie Múzických Umění w Brnie pod okiem mistrza gitary jazzowej Davida Dorużki. W 2012 roku z zespołem High Fly Quintet zdobył wyróżnienie na ogólnopolskim konkursie muzyki jazzowej RCK Pro Jazz w Kołobrzegu. Wielką pasją Aleksandra jest improwizacja jazzowa – gra z różnymi muzykami, w różnych konfiguracjach, wykonuje także muzykę skomponowaną przez siebie.

 

Perkusja

zdjecie do notki

  mgr Rafał Pawlak – nauczyciel perkusji

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Teodora Leszetyckiego w Łańcucie oraz Zespołu Szkół Muzycznych II st. im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie. Zdobywał doświadczenie, grając w orkiestrach symfonicznych, kameralnych i dętych. Brał udział w licznych konkursach, przeglądach i przesłuchaniach. Jedną z ważniejszych nagród, które zdobył to Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagroda specjalna Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Akademickim Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi w 2014 roku. Uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich i warsztatach perkusyjnych, w ramach których pogłębiał swoją wiedzę pod kierunkiem wybitnych pedagogów perkusistów. Podczas studiów w Akademii Muzycznej we Wrocławiu występował grając w akademickiej orkiestrze symfonicznej i kameralnej, a także w Awangardowej Orkiestrze Akademii Muzycznej we Wrocławiu Sound Factory Orchestra, m.in. na Festiwalu Jazz nad Odrą, Festiwalu Muzyki Johna Cage’a oraz Festiwalu Poznańska Wiosna Muzyczna. W roku 2016 ukończył z wyróżnieniem studia II stopnia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie perkusji prof. dr  hab. Jacka Woty. Obecnie prowadzi klasę perkusji w Szkole Muzycznej I st. w Bobowej oraz Szkole Muzycznej I st. w Tuchowie. Ponadto stale współpracuje jako doangażowany muzyk – perkusista realizując projekty, dokonując licznych prawykonań i nagrań grając z orkiestrami symfonicznymi oraz kameralnymi m.in. Narodowego Forum Muzyki, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

zdj paweł

 

 

 

 

 

 

 

 

   mgr Paweł Święs – nauczyciel perkusji

Naukę gry rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu w klasie perkusji mgr Mariusza Pikuły oraz mgr Adama Leśniaka. Absolwent studiów I stopnia Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzu i muzyki estradowej w klasie perkusji dra Adama Buczka oraz studiów II stopnia na instrumentalistyce w klasie perkusji prof. zw. Stanisława Prosky i dra Tomasza Rawskiego. Uczestnik wielu warsztatów i kursów muzycznych min. „Międzynarodowy Kurs Interpretacji Jazzowej” w Nowym Sączu prowadzony przez Leszka Żądło, „Międzynarodowych Warsztatów Perkusyjnych” w Warszawie prowadzonych przez wybitnych muzyków jak i pedagogów polskich i zagranicznych (min. Marty Klimasary, Sławomira Bernego, Cezarego Konrada, Karola Szymanowskiego oraz Andrei Verishka i Miki Takehara). Jako muzyk sesyjny współpracuje z wieloma zespołami poruszając się w różnych gatunkach muzycznych począwszy od  muzyki jazzowej, pop/rockowej po muzykę klasyczną. Obecnie prowadzi klasę perkusji w Szkole Muzycznej I stopnia w Bobowej oraz Zespole Szkół Muzycznych w Gorlicach.

 

Przedmioty ogólnomuzyczne

fcveb

 

   mgr Agata Mika – kształcenie słuchu, audycje muzyczne, chór, zespół folkowy

Absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej na wydziale I Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej o specjalności Nauczanie Przedmiotów Teoretyczno-Muzycznych. Ukończyła Samorządową Szkołę Muzyczną I i  II st. w Żorach w klasie fletu poprzecznego. Posiada certyfikat ukończenia kursu gordonowskiego „Improwizuję czyli audiuję dla osób kierujących edukacją muzyczną małego dziecka do lat 6″ wg. koncepcji Edwina e. Gordona.

Brała udział w wielu warsztatach metodycznych z zakresu edukacji muzycznej, m. in. ” Aktywność Muzyczno – Ruchowa Dzieci” na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki wg Bati Strauss, warsztaty z zakresu metody C.Orffa, Z. Kodaly’a i E. Jaquesa- Dalcroze’a, „Taniec, ruch, zabawa, muzyka dla maluchów – Uszka Maluszka” (prowadząca – Karolina Barańczuk.), „Przyśpiewuję i tańcuję” ( K. Barańczuk), brała udział w Seminarium Gordonowskim we Wrocławiu w 2014r. pt.”Uczenie się gry na instrumentach”, w 2015 r aktywnie  brała udział Seminarium Gordonowskim w Warszawie , które skupione były wokół Diny Aleksander i Grupowemu uczeniu gry na instrumentach wg teorii Gordona. Jest certyfikowanym członkiem Polskiego Towarzystwa Edukacji Eliasa Edwina Gordona.

W 2013 roku, wraz z mężem założyła Fundację Muzykujmy, która prowadzi działania  na rzecz rozwoju  edukacji  i kultury muzycznej. W maju 2015 r brała udział w Ogólnopolskim  Festiwalu Wymiany Myśli Emila Jaqes ‚a Dalcroza w Lusławicach , który był dedykowany dla rytmiczek i animatorów kultury. W pażdzierniku 2015 r . brała udział w warsztatach „Strefa Ruchu i Dźwięku” w Zduńskiej Woli organizowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej, gdzie oprócz zajęć dotyczących wykorzystania idei Carla Orffa na zajęciach rytmiki uczestniczyła w warsztatach  nauki Śpiewu Tradycyjnego i Kolędniczego, na których poznała sposób śpiewu ludowego oraz dawne pieśni Kolędnicze z różnych regionów Polski.

Uczestniczyła w 19 Ogólnopolskich Warsztatach Instruktorskich   przy 25 Międzynarodowym Festiwalu Dziecięcych Zespołów Regionalnych Święto Dzieci Gór w 2017 roku w Nowym Sączu. Od roku 2017 jest Słuchaczką Studium Folklorystycznego dla Instruktorów Zespołów Folklorystycznych w Małopolskim Centrum Kultury Sokół w Nowym Sączu. Miłośniczka Sądecczyzny , Pogórza i Muzyki Ludowej, co dała wyraz  w swojej ponad 200 stronnicowej pracy magisterskiej pt „ Obrzędy ludowe na Sądecczyźnie ze szczególnym uwzględnieniem obrzędu weselnego na przykładzie wsi Bruśnik”. W 2016 roku powołała do życia Zespół Folkowy „Ciupazecka” w Szkole Muzycznej I stopnia w Bobowej, w którym to  muzykująca młodzież sięga do  folkloru muzycznego regionalnego, polskiego oraz zagranicznego. Jest inicjatorką Bobowskiej Szkoły Tradycji Szabasówka.

DSCF8727

   mgr Katarzyna Pater - kształcenie słuchu, audycje muzyczne

Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Gorlicach w klasie fortepianu Krystyny Wal. Następnie ukończyła wydział wokalny w Prywatnej Szkole Muzycznej II st. w Jaśle w klasie śpiewu dr Stanisławy Mikołajczyk-Madej (2010). Wyższe wykształcenie muzyczne uzyskała w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2015) na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w specjalnościach: prowadzenie zespołów wokalnych
i wokalno-instrumentalnych oraz edukacja muzyczna w szkolnictwie ogólnokształcącym
i artystycznym. Ponadto jest absolwentką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunkach: dziennikarstwo i komunikacja społeczna (2014) oraz administracja i zarządzanie (2015).

Współpracowała z wieloma zespołami wokalnymi m. in. Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2010-2016), którego była prezesem, a także zrealizowała program dyplomowy jako dyrygent; Chórem Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy oraz Żeńskim Zespołem Wokalnym SIGMA (2012-2016), którego była współzałożycielem. Jako prelegent i edukator realizowała audycje muzyczne dla dzieci i młodzieży w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (2014-2016). Pracowała jako koordynator ds. edukacji artystycznej w Filharmonii Gorzowskiej gdzie m.in. prowadziła audycje i zajęcia dla dzieci, a także przygotowała chór dziecięcy oraz odpowiadała za produkcję Musicalu Pinokio. Jest pomysłodawczynią i współautorką publikacji 30 lat Chóru Kameralnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2015). Brała udział w wielu kursach i warsztatach dla chórmistrzów, nauczycieli i animatorów muzycznych.

Obecnie jest specjalistą ds. edukacji muzycznej w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu oraz nauczycielem przedmiotów ogólnomuzycznych w Szkole Muzycznej I stopnia w Bobowej.

DSC_0100

   

   mgr Natalia Pawlak – rytmika

Edukację muzyczną rozpoczęła w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie w klasie fortepianu, następnie na kierunku rytmiki. Dyplomantka studiów licencjackich oraz magisterskich Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach – specjalność rytmika i przedmioty teoretyczno-muzyczne. Absolwentka Prywatnej Artystycznej Szkoły Baletowej „Terpsychora” w Katowicach, a także Instruktorka Rekreacji Ruchowej. Uczestniczka wielu kursów z zakresu metody Dalcroze`a, seminariów muzycznych i terapeutycznych oraz warsztatów tanecznych z zakresu różnych technik prowadzonych przez wybitnych polskich oraz zagranicznych pedagogów. Ukończyła ponadto kurs doskonalący dotyczący Metody Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne.
Uprawia działalność artystyczną w Teatrze Rytmu „Katalog” oraz pedagogiczną m.in. prowadząc zajęcia umuzykalniające, rytmiczne, baletowe, czy zajęcia rytmikoterapii z osobami starszymi. Od 4 lat jest nauczycielem rytmiki i przedmiotów teoretyczno-muzycznych w Szkole Muzycznej I stopnia w Tuchowie.