Dyrektor Szkoły Muzycznej I stopnia w Bobowej
mgr Robert Gryzik – nauczyciel skrzypiec, orkiestra smyczkowa
Kadra Pedagogiczna Szkoły Muzycznej I stopnia w Bobowej
Fortepian
mgr Paulina Jędrzejowska – nauczyciel fortepianu
mgr Bolesław Jędrzejowski – nauczyciel fortepianu
mgr Andrzej Miedza – nauczyciel fortepianu
mgr Tetiana Yurynets – nauczyciel fortepianu
mgr Magdalena Zębala – nauczyciel fortepianu
Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat w PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Gorlicach pod kierunkiem pani Jadwigi Zagórskiej, a następnie pani Krystyny Wal. Swoją edukację muzyczną kontynuowała w POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie pod okiem pani Anny Nowak-Dańdy. W 2017 roku ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. AM dr hab. Anny Góreckiej z oceną bardzo dobry. Brała udział w ogólnopolskich oraz międzynarodowych przeglądach, przesłuchaniach i konkursach pianistycznych, takich jak: XVIII Małopolski Przegląd uczniów klas fortepianu Szkół Muzycznych I stopnia w Krynicy (nagroda I stopnia, 2006), Ogólnopolski Konkurs Młodych Instrumentalistów w Jaśle (wyróżnienie, 2006), XIV Mazowieckie Przesłuchania Chopinowskie w Sochaczewie (2006), XIII Spotkania Młodych Mistrzów Klawiatury w ramach projektu Fryderyk Chopin poeta i malarz dźwięków w Krakowie (wyróżnienie, 2010), III Konkurs Pianistyczny im. Ireny Rolanowskiej w Krakowie (III miejsce, 2010), III Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. M. Moszkowskiego „Per aspera ad astra” w Kielcach (2009), XVII Międzynarodowy Konkurs Muzyczny w Gioja del Colle (Włochy, 2014). W 2011 roku otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Swe umiejętności artystyczne doskonaliła podczas warsztatów pianistycznych prowadzonych przez profesorów takich jak: Andrzej Jasiński, Ivo Kahanek, Anna Malikova, Piotr Paleczny, Zbigniew Raubo, Wojciech Świtała, Aleksiej Orłowiecki, czy też Edna Golandsky. Ma na swoim koncie liczne występy solowe, kameralne, a także z orkiestrą podczas koncertów, odbywających się w kraju, jak i za granicą (Francja, Bułgaria). Obecnie prowadzi działalność koncertową oraz pedagogiczną.
Skrzypce i wiolonczela
mgr Marta Poradowska – nauczyciel skrzypiec
mgr Natalia Ogorzelska – nauczyciel skrzypiec
mgr Alicja Soboń-Wróbel – nauczyciel skrzypiec
Instrumenty dęte
mgr Andrij Drażnycia – nauczyciel fletu, orkiestra dęta
mgr Dawid Dusza – nauczyciel klarnetu
mgr Dawid Pliskowski – nauczyciel saksofonu
mgr Artur Tokarczyk – nauczyciel trąbki
mgr Karolina Janas-Curzydło – nauczyciel fletu
Akordeon
dr Karol Grzeszczuk – nauczyciel akordeonu
Naukę gry na akordeonie rozpoczął w ZPSM I i II stopnia w Gorlicach pod kierunkiem Henryka Rąpały. Edukację muzyczną kontynuował u Marka Hnatkiewicza w PSM I i II stopnia w Nowym Sączu. W 2014 roku ukończył studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach uzyskując ocenę celującą. W 2017 roku ukończył studia doktoranckie w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie akordeonu prof. zw. Marka Andryska. Tytuł doktora uzyskał w przewodzie doktorskim zakończonym we wrześniu 2020 r. Jest laureatem konkursów muzycznych, występując zarówno w kategoriach solowych jak i kameralnych. Do najważniejszych osiągnięć należą: Wyróżnienie (V miejsce) na XI Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym (Przemyśl 2013) – festiwalu odbywającym się w cyklu czteroletnim, Wyróżnienie na XVIII Międzynarodowych Spotkaniach Akordeonowych w Sanoku (2014), III miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Chełmie w kategorii zespołów kameralnych (2011), III miejsce na IX Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych (2009), VI miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Lublinie (2008), Wyróżnienie na XII Mławskim Festiwalu Akordeonowym (2006), Wyróżnienie na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Chełmie (2006), Wyróżnienie na V Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Popradzie (Słowacja, 2007), III miejsce na XIV Gorlickich Konfrontacjach Akordeonowych w kategorii zespołów kameralnych (2011). Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując w duecie akordeonowym Duo Specto oraz w kwintecie TangoStan Quintet. Oprócz działalności koncertowej prowadzi działalność pedagogiczną.
Gitara
mgr Wojciech Gurgul – nauczyciel gitary / urlop
Uczestnik Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku w klasie gitary Joanny Rudnickiej oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie gitary prof. Aliny Gruszki, ukończył także Weekendowy Kurs Edytorstwa Muzycznego w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie administracji i zarządzania w oświacie. W latach 2014–2017 był redaktorem naczelnym kwartalnika miłośników gitary klasycznej „Sześć Strun Świata”. Jest trzykrotnym stypendystą programu „Białe plamy – muzyka i taniec”, stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie „Kultura w sieci”, autorem książki „30 lat Śląskiej Jesieni Gitarowej”, redaktorem szeregu wydawnictw nutowych (w tym publikacji pedagogicznych pozytywnie zaopiniowanych przez CEA). Jego artykuły poświęcone muzyce gitarowej ukazywały się w czasopismach „Edukacja Muzyczna” oraz „Kwartalnik Młodych Muzykologów UJ”. Uczy także w PSM I i II st. im. M. Karłowicza w Mielcu.
mgr Grzegorz Kłak – nauczyciel gitary
mgr Damian Król – nauczyciel gitary
Absolwent Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Jana Paterka. Aktualnie student Uzupełniających Studiów Magisterskich na tej samej uczelni. Za młodu grywał w rockowych kapelach, później całkowicie oddał się gitarze klasycznej. Swój warsztat szkolił pod okiem licznych gitarzystów z kraju i zagranicy m.in. u Marco Tamayo, Marka Pasiecznego, Tomasza Zawieruchy, Mathew Slotkina i Domenico Ascione. Występował solistycznie i w zespołach w Poznaniu, Trójmieście, a także w Belgii (Olen) i w Niemczech (Bremen). Najważniejsze w muzyce jest dla niego szczerze wyrażona ekspresja.
mgr Aleksander Manasterski – nauczyciel gitary
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, przez rok studiował także na Janáčkova Akademie Múzických Umění w Brnie pod okiem mistrza gitary jazzowej Davida Dorużki. W 2012 roku z zespołem High Fly Quintet zdobył wyróżnienie na ogólnopolskim konkursie muzyki jazzowej RCK Pro Jazz w Kołobrzegu. Wielką pasją Aleksandra jest improwizacja jazzowa – gra z różnymi muzykami, w różnych konfiguracjach, wykonuje także muzykę skomponowaną przez siebie.
Perkusja
mgr Rafał Pawlak – nauczyciel perkusji
Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Teodora Leszetyckiego w Łańcucie oraz Zespołu Szkół Muzycznych II st. im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie. Zdobywał doświadczenie, grając w orkiestrach symfonicznych, kameralnych i dętych. Brał udział w licznych konkursach, przeglądach i przesłuchaniach. Jedną z ważniejszych nagród, które zdobył to Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz nagroda specjalna Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Akademickim Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi w 2014 roku. Uczestniczył w międzynarodowych kursach mistrzowskich i warsztatach perkusyjnych, w ramach których pogłębiał swoją wiedzę pod kierunkiem wybitnych pedagogów perkusistów. Podczas studiów w Akademii Muzycznej we Wrocławiu występował grając w akademickiej orkiestrze symfonicznej i kameralnej, a także w Awangardowej Orkiestrze Akademii Muzycznej we Wrocławiu Sound Factory Orchestra, m.in. na Festiwalu Jazz nad Odrą, Festiwalu Muzyki Johna Cage’a oraz Festiwalu Poznańska Wiosna Muzyczna. W roku 2016 ukończył z wyróżnieniem studia II stopnia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie perkusji prof. dr hab. Jacka Woty. Obecnie prowadzi klasę perkusji w Szkole Muzycznej I st. w Bobowej oraz Szkole Muzycznej I st. w Tuchowie. Ponadto stale współpracuje jako doangażowany muzyk – perkusista realizując projekty, dokonując licznych prawykonań i nagrań grając z orkiestrami symfonicznymi oraz kameralnymi m.in. Narodowego Forum Muzyki, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.
Przedmioty teoretyczno-muzyczne
mgr Agata Mika – kształcenie słuchu, wiedza o muzyce, zespół folkowy
Absolwentka Krakowskiej Akademii Muzycznej na wydziale I Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej o specjalności Nauczanie Przedmiotów Teoretyczno-Muzycznych. Ukończyła Samorządową Szkołę Muzyczną I i II st. w Żorach w klasie fletu poprzecznego. Posiada certyfikat ukończenia kursu gordonowskiego „Improwizuję czyli audiuję dla osób kierujących edukacją muzyczną małego dziecka do lat 6” wg. koncepcji Edwina e. Gordona.
Brała udział w wielu warsztatach metodycznych z zakresu edukacji muzycznej, m. in. ” Aktywność Muzyczno – Ruchowa Dzieci” na podstawie metody aktywnego słuchania muzyki wg Bati Strauss, warsztaty z zakresu metody C.Orffa, Z. Kodaly’a i E. Jaquesa- Dalcroze’a, „Taniec, ruch, zabawa, muzyka dla maluchów – Uszka Maluszka” (prowadząca – Karolina Barańczuk.), „Przyśpiewuję i tańcuję” ( K. Barańczuk), brała udział w Seminarium Gordonowskim we Wrocławiu w 2014r. pt.”Uczenie się gry na instrumentach”, w 2015 r aktywnie brała udział Seminarium Gordonowskim w Warszawie , które skupione były wokół Diny Aleksander i Grupowemu uczeniu gry na instrumentach wg teorii Gordona. Jest certyfikowanym członkiem Polskiego Towarzystwa Edukacji Eliasa Edwina Gordona.
W 2013 roku, wraz z mężem założyła Fundację Muzykujmy, która prowadzi działania na rzecz rozwoju edukacji i kultury muzycznej. W maju 2015 r brała udział w Ogólnopolskim Festiwalu Wymiany Myśli Emila Jaqes 'a Dalcroza w Lusławicach , który był dedykowany dla rytmiczek i animatorów kultury. W pażdzierniku 2015 r . brała udział w warsztatach „Strefa Ruchu i Dźwięku” w Zduńskiej Woli organizowanych przez Centrum Edukacji Artystycznej, gdzie oprócz zajęć dotyczących wykorzystania idei Carla Orffa na zajęciach rytmiki uczestniczyła w warsztatach nauki Śpiewu Tradycyjnego i Kolędniczego, na których poznała sposób śpiewu ludowego oraz dawne pieśni Kolędnicze z różnych regionów Polski.
Uczestniczyła w 19 Ogólnopolskich Warsztatach Instruktorskich przy 25 Międzynarodowym Festiwalu Dziecięcych Zespołów Regionalnych Święto Dzieci Gór w 2017 roku w Nowym Sączu. Od roku 2017 jest Słuchaczką Studium Folklorystycznego dla Instruktorów Zespołów Folklorystycznych w Małopolskim Centrum Kultury Sokół w Nowym Sączu. Miłośniczka Sądecczyzny , Pogórza i Muzyki Ludowej, co dała wyraz w swojej ponad 200 stronnicowej pracy magisterskiej pt „ Obrzędy ludowe na Sądecczyźnie ze szczególnym uwzględnieniem obrzędu weselnego na przykładzie wsi Bruśnik”. W 2016 roku powołała do życia Zespół Folkowy „Ciupazecka” w Szkole Muzycznej I stopnia w Bobowej, w którym to muzykująca młodzież sięga do folkloru muzycznego regionalnego, polskiego oraz zagranicznego. Jest inicjatorką Bobowskiej Szkoły Tradycji Szabasówka.
mgr Katarzyna Bagnicka-Pater – audycje muzyczne/wiedza o muzyce, kształcenie słuchu, chór
Edukację muzyczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Gorlicach w klasie fortepianu Krystyny Wal. Następnie ukończyła wydział wokalny w Prywatnej Szkole Muzycznej II st. w Jaśle w klasie śpiewu dr Stanisławy Mikołajczyk-Madej (2010). Wyższe wykształcenie muzyczne uzyskała w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2015) na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej w specjalnościach: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych oraz edukacja muzyczna w szkolnictwie ogólnokształcącym i artystycznym. Ponadto jest absolwentką Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunkach: dziennikarstwo i komunikacja społeczna (2014) oraz administracja i zarządzanie (2015).
Współpracowała z wieloma zespołami wokalnymi m. in. Chórem Kameralnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2010-2016), którego była prezesem, a także zrealizowała program dyplomowy jako dyrygent; Chórem Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy oraz Żeńskim Zespołem Wokalnym SIGMA (2012-2016), którego była współzałożycielem. Jako prelegent i edukator realizowała audycje muzyczne dla dzieci i młodzieży w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (2014-2016). Pracowała jako koordynator ds. edukacji artystycznej w Filharmonii Gorzowskiej (2016-2017) gdzie m.in. prowadziła audycje i zajęcia dla dzieci, a także przygotowała chór dziecięcy oraz odpowiadała za produkcję Musicalu Pinokio. Była specjalistą ds. edukacji muzycznej w Małopolskim Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu w latach 2017-2020. Od maja 2021 r. jest dyrektorem Szkoły Muzycznej I stopnia w Tuchowie.
Jest pomysłodawczynią i współautorką publikacji 30 lat Chóru Kameralnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (2015). Brała udział w wielu kursach i warsztatach dla chórmistrzów, nauczycieli i animatorów muzycznych. Była założycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Artystycznego Carpathian (2017-2019).
mgr Natalia Pawlak – podstawy rytmiki
Edukację muzyczną rozpoczęła w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie w klasie fortepianu, następnie na kierunku rytmiki. Dyplomantka studiów licencjackich oraz magisterskich Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach – specjalność rytmika i przedmioty teoretyczno-muzyczne. Absolwentka Prywatnej Artystycznej Szkoły Baletowej „Terpsychora” w Katowicach, a także Instruktorka Rekreacji Ruchowej. Uczestniczka wielu kursów z zakresu metody Dalcroze`a, seminariów muzycznych i terapeutycznych oraz warsztatów tanecznych z zakresu różnych technik prowadzonych przez wybitnych polskich oraz zagranicznych pedagogów. Ukończyła ponadto kurs doskonalący dotyczący Metody Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne.
Uprawia działalność artystyczną w Teatrze Rytmu „Katalog” oraz pedagogiczną m.in. prowadząc zajęcia umuzykalniające, rytmiczne, baletowe, czy zajęcia rytmikoterapii z osobami starszymi. Jest nauczycielem rytmiki i przedmiotów teoretyczno-muzycznych w Szkole Muzycznej I stopnia w Tuchowie.